Afzender
[Naam]
[Adres]
[Postcode en woonplaats]
[E-mail]Aan
[Naam energiebedrijf]
[Adres]
[Postcode en plaats]Betreft: Klacht over de gehanteerde meterstanden
[Woonplaats, datum]
Geachte meneer, mevrouw,
Op [datum] ontving ik de meterstanden zoals u die hanteert op mijn eindafrekening/mijn jaarafrekening [weglaten wat niet van toepassing is]. Met deze brief wil ik mijn klacht over de hoogte van de meterstanden kenbaar maken. De door u gehanteerde meterstand is [vul de door energiebedrijf gehanteerde meterstand in], terwijl volgens de meteropname van [invullen datum waarop de meterstand door u is opgenomen] de meterstand [invullen van de door u gemeten meterstand] is.
Ik verzoek u vriendelijk binnen vier weken op mijn klacht te reageren en de meterstand te corrigeren. Indien mijn klacht binnen deze termijn niet (naar tevredenheid) is afgehandeld, zie ik mij genoodzaakt om mijn klacht voor te leggen aan de Geschillencommissie Energie en Water.
Met vriendelijke groet,
[Uw naam en handtekening]
Andere energie voorbeeldbrieven
- Algemene klacht aan energiebedrijf
- Annuleren van een energieovereenkomst via huis aan huis verkoop (colportage)
- Betalingsvoorstel aan energiebedrijf
- Brief aan Geschillencommissie Energie en Water
- Klacht aan nieuwe energiebedrijf over geschatte meterstanden eindafrekening
- Klacht ongewenste overstap energiebedrijf
- Klacht over de gehanteerde meterstanden
- Klacht over jaar- of eindafrekening energie
- Klacht tegen de hoogte van de voorschotnota energie
- Ontbinding telefonische overeenkomst binnen bedenktijd
- Uitstel van betaling voor eindafrekening energie
- Verzoek aan Geschillencommissie Energie en Water om geschil in behandeling te nemen
- Verzoek om compensatie bij storing energie