Veel gestelde vragen

Over Energiewijzer.nl

-Waarom zou ik via Energiewijzer overstappen?
Wij zijn 100% onafhankelijk en objectief. Bij ons heeft u altijd het goedkoopste abonnement die het beste bij uw wensen past.

-Moet ik betalen voor jullie service?
Nee, onze diensten zijn gratis. Bij ons betaalt u altijd minder dan via de energieleverancier zelf.

-Zijn mijn persoonlijke gegevens veilig bij jullie?
Zeker ! Als u via Energiewijzer de overstap maakt, gebruiken we uw gegevens uitsluitend voor de overstap en om uw huidige abonnement op te zeggen. Door de beveiligde verbinding op onze website kunnen wij de veiligheid van uw gegevens garanderen.

-Hoe krijgt Energiewijzer zijn inkomsten?
Wanneer u via Energiewijzer de overstap maakt krijgen wij een eenmalige vergoeding van de energieleverancier. Met deze vergoeding betalen wij onze klantenservice, die ervoor zorgt dat u te allen tijde een actueel aanbod heeft.

-Zijn jullie goedkoper dan de energieleverancier zelf?
Ja, bij ons betaalt u nooit meer dan bij de energieleverancier zelf.  Wij beschikken altijd over exclusieve aanbiedingen die goedkoper zijn dan bij de energieleverancier zelf.

Overstappen.

-Wanneer kan ik het beste overstappen op een andere leverancier?
Bent u nog nooit overgestapt naar een andere energieleverancier, dan heeft u een contract voor onbepaalde tijd. Met dit contract kunt u altijd overstappen. Houd u er wel rekening mee dat u een opzegtermijn van 30 dagen heeft bij het overstappen van energie.

Heeft u een contract voor bepaalde duur, dan dient u te kijken naar de afloopdatum van het contract. Stapt u namelijk eerder over dan de afloopdatum van uw contract dan moet u een opzegvergoeding of overstapboete betalen.

-Zit ik na bestellen direct vast aan een overeenkomst?
Nee u zit nog nergens aan vast, u heeft wettelijke bedenktijd.  In de wet is bepaald dat u binnen enkele dagen van de koop kunt afzien.

– Hoe blijf ik besparen op mijn energierekening ?
Door ieder jaar opnieuw de vergelijking te maken op energiewijzer voordat uw contract afloopt, kunt zien welke energieleverancier op dat moment het goedkoopste is. Hiermee kunt u zien of dit goedkoper is dan hetgeen u momenteel heeft.

-Krijg ik veel administratieve rompslomp?
Nee wij zorgen ervoor dat u geen administratie heeft. Nadat u een nieuwe energieleverancier heeft afgesloten bij energiewijzer.nl zeggen zij uw oude contract voor u op.

-Met wie heb ik een contract?
Het uiteindelijke contract gaat u aan met de provider van uw keuze. Vergelijk internet tv bellen is slechts uw tussenpersoon welke het mogelijk maakt om gratis te vergelijken, over te stappen en het veilig bestellen.

-Wat gebeurt er met mijn bestelling?
U bestelt het abonnement naar keuze via onze website. Wij zullen uw gegevens via een beveiligde verbinding aan onze leverancier doorsturen, deze draagt er zorg voor dat uw abonnement daadwerkelijk wordt afgesloten bij de aanbieder van uw keuze. Na het verzenden van uw bestelling ontvangt u een bevestigingsmail. (heeft u geen e-mailadres dan ontvangt u deze per post). Als uw bestelling volledig is goedgekeurd dan ontvangt u een binnen twee weken een bevestigingsbrief van deenergieleverancier. Hierin vindt u allerlei informatie over uw nieuwe abonnement, zoals de verwachte leverdatum, de vaste en variabele maandelijkse kosten en de duur van uw contract

Wanneer kan ik van mijn diensten gebruik maken?
Wanneer u bij ons besteld heeft sturen wij uw aanvraag direct door. De gemiddelde levertijd bij bestellen of overstappen ligt tussen de 2 tot 4 weken. Heeft u hier na het ontvangen van uw bevestigingsbrief nog vragen over dan kunt u contact opnemen met de energieleverancier . Deze heeft het volledige inzicht in de levering van hun diensten en producten.

Wat doe ik als ik ga verhuizen?
Bij een verhuizing moet u het oude energiecontract zelf opzeggen. Hiervoor kunt u het beste contact opnemen met u oude energieleverancier.

 

Veel gestelde vragen
5.6 (55.56%) 18 votes